a journey trough countries, places, flavours, and more

Strony

Saturday, 7 January 2017

Zimą zbierałam bursztyny



W dzien Nowego Roku nagle i niespodziewanie  naszła mnie ochota na  zimowy spacer brzegiem morza. Czyż nie przyjemnie  byłoby rozpocząć rok od takiego spaceru?


Niestety,  tak się składa,  że zamiast morza mam wokół siebie w najlepszym przypadku trochę lasu i krzaków, ale na krzaki, mokre od deszczu, nie miałam ochoty. 


Jedynym sensownym pomysłem był powrot do zatrzymanych w kadrze zimowych morskich widokow.


Moim marzeniem było zobaczyć morze w zimie. Mowiąc o zimie mam na myśli  typ zimy jakie bywaja w Polsce na przyklad, bo zimy nad Morzem Śródziemnym, owszem widzialam, ale choc przyjemne, to jednak nie o to mi chodzilo tym razem.

Chcialam śniegu i mrozu.  I prawie mi się udało. Zimowo było bardzo,  szczególnie zimno było mocno zimowe, snieg, jak sie dobrze przyjrzec i uruchomic wyobraznie, tez był



Co tam zimno kiedy tu bursztyny trzeba zbierać! 


Ostatnio zbieralam bursztyny jeszcze jako dziecko.


Nazbierałam,  nawet sporo,  po przebraniu i odrzuceniu kamieni zostało mi jakby ich mniej,  ale jednak.  Ciągle je mam,  nosze  z dumą w portfelu i jak tylko nadarza się okazja,  to się nimi chwalę. 



Lubicie zbierać bursztyny?




A morze zimą?




36 comments:

  1. Bardzo lubię zimowe morze :)

    ReplyDelete
  2. Zbierać nie przepadam, ale bardzo lubię biżuterię z bursztynu.
    Piękny zimowy spacer , faktycznie uruchamia wyobraźnię.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zbieranie jest fajne;) Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  3. Subtelne fotografie, bardzo piękne. :-) A bursztyny zbierać lubię, i muszelki rzecz jasna, choć nad morze jeżdżę bardzo rzadko. Pozdrawiam! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje. Ja bardzo lubie , staram sie jak najczesciej na nie trafiac;) Muszelki kiedys zbieralam, ale teraz juz tylko je ogladam. Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  4. Piękne takie zimowe morze. Muszę kiedyś się nad nasz Bałtyk wybrać o tej porze. Cudne kadry.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koniecznie sie wybierz, zimno bo zimno, wiatrem szarpie, ale warto po stkoroc. Dziekuje.

      Delete
  5. Tez bym pospacerował brzegiem morskim w zimowej scenerii. To musi byc niezwykłe i inne doznanie od takiego spaceru latem. Mam daleko, ale może się skuszę :)
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jest niezwykle doznanie! Jest cudownie po prostu kiedy jak okiem siegnac pustka, tylko mewy, piasek, szum morza i wiatru.

      Delete
  6. Ale pięknie :) Teraz marzy mi się taki spacer przy morzu, ale z plażą. Bo tutaj niby mam deptak taki nijaki przy morzu, ale zdecydowanie wolę piasek pod stopami :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, tak ten terapeutyczny piaseczek :)

      Delete
  7. Tak naprawdę zima po plaży nie chodziłem, a chętnie bym pospacerował 😀
    Piękne zdjęcia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziekuje. Plaze zima polecam mocno. Pozdrawiam serdecznie.

      Delete
  8. Patrząc na Twoje zdjęcia przypomniały mi się słowa piosenki Ireny Santor "Już nie ma dzikich plaż na których zbierałam bursztyny".
    A jednak są:)
    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szokujace, jak ludne plaze pustoszeja zima. Ma chrapke na kolejne takie doznanie. Pozdrawiam rowniez.

      Delete
  9. Que tranquilidad se ve en el mar, en la temporada de invierno....ahora no hay bullicio de gentes, sólo está el mar y tú, a solas con tu pensamiento.

    Besos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muy tranquilo pero un poco frio :) Besos

      Delete
  10. Piękne zdjęcia! Cudowny klimat wyczarowałaś Moniko ! Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. A to nie ja tylko natura, ale dziekuje i pozdrawiam bardzo serdecznie.

      Delete
  11. Morze zimą uwielbiam. W ostatnich latach na pewno przyczynił się do tego letni parawaning ;) Ale ponieważ kocham zimę, specjalnie nie musiałam się w zimowym morzu zakochiwać. Niestety bursztyny to nie jest moja mocna strona - po prostu ich nie zauważam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kochasz zime?! Brr..., ja zime przeczekuje, chociaz jak widac na powyzszych obrazkach, cos tam sie uda wyhaczyc ladnego nawet w zimie :) Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za odwiedziny.

      Delete
  12. Kocham morze, więc spacer o każdej porze roku jest dla mnie cudowny i dziękuję za niego. Nie mam szczęścia do bursztynów, zbieram muszelki. Wszystkiego dobrego w 2017 roku !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja to chyba mam morska obsesje, po prostu uwielbiam morze. Muszelki kiedys tez zbieralam, teraz jeszcze czasem ciezko mi sie opanowac, ale z zasady nie zbieram, bo nie wiem, co z nimi robic pozniej. Wszystkiego Dobrego rowniez zycze, zdrowia przede wszystkim, bo to najwazniejsze.

      Delete
  13. Jeszcze nigdy nie widziałam bursztynu na plaży. Ale może zimą owszem. Jest wtedy jakby spokojniejsze, choć z drugiej strony trochę bardziej przerażające.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie moge uwierzyc! O ile mnie pamiec nie myli do morza masz calkiem bliziutko i tak nigdy bursztynu nie widzialas?!

      Delete
  14. Se agradece verlo ahora monika. Así es como me gusta verlo sin gente, es como se puede disfrutar de su olor y sonido que relaja.
    Muy muy guapas las fotos!!!
    Todavía no es tarde para desearte un buen 2017:))
    Besos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laura tambien te deseo Feliz Ano! Besos

      Delete
  15. Morze lubię w upalne dni, za to bursztyny bardzo lubię zbierać i robię to za każdym razem gdy jestem nad morzem.
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Morze w upalne dni tez lubie, ale ja w ogole lubie morze. Pozdrawiam serdecznie.

      Delete
  16. Subtelne zdjęcia. Udało Ci się wydobyć taką... kruchość? A nawet znaleźć "morskie złoto". Też lubię spacerować wzdłuż linii brzegowej i z nosem wbitym w ziemię szukać "skarbów" - w tym ujęć. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje. Morskie zloto mnie cieszy niesamowicie :)

      Delete
  17. Najbardziej lubię zbierać muszle, ale jakbym tak znalazła bursztyna to cieszyłabym sie jak dziecko ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez sie cieszylam, zreszta samo szukanie bylo niesamowita frajda!

      Delete
  18. Preciosas imágenes..Feliz año..un saludo desde Murcia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Feliz Ano a ti y que sea muy creativo!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...